10 informacji jak transportować ponadgabaryty

10 informacji jak transportować ponadgabaryty czyli transport wielkogabarytowy ko prawidłowo zabezpieczyć przesyłkę, lecz również stale przenosić z miejsca na miejsce ciężki sprzęt. Z powodu stopnia skomplikowania tego zadania wiele firm odmawia realizacji tego rodzaju przewozu.

Dodane: 22-11-2020 14:54
10 informacji jak transportować ponadgabaryty

Podczas realizowania tego typu zadanie trzeba

transport wielkogabarytowy

Transport maszyn należy do szczególnie trudnych zadań logistycznych. Podczas realizowania tego typu zadanie trzeba bowiem nie tylko prawidłowo zabezpieczyć przesyłkę, lecz również stale przenosić z miejsca na miejsce ciężki sprzęt. Z powodu stopnia skomplikowania tego zadania wiele firm odmawia realizacji tego rodzaju przewozu. Na szczęście rynek nie lubi próżni i dlatego też w ich miejsce powstały podmioty, które nie obawiają się transportu rzeczy ciężkich. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że niejednokrotnie sam transport ponadgabarytowy jest niejako domeną tego typu podmiotów. Taka informacja może więc cieszyć każdego, kto potrzebuje dostarczyć jakąś maszynę poza jej standardowy rewir. Oczywiście, gdy chodzi o kwoty za które realizowany jest transport ciężki, to trudno jednoznacznie określić ile on kosztuje. Sporo zależy tutaj bowiem od dystansu, czy też wagi danej maszyny. Każdorazowo więc sporządzana jest dla klientów takich firm indywidualna wycena. To na jej podstawie później klient decyduje czy chce taki transport zrealizować.


Transport to gałąź przemysłu która od

Transport to gałąź przemysłu, która od wieków służy człowiekowi. Dlatego też wraz z jej rozwojem ogromny nacisk kładziony jest na bezpieczeństwo. I dotyczy ono nie tylko transportu osób, czy standardowych towarów. Bezpieczeństwo na drogach to priorytet także tam, gdzie odbywa się transport ponadgabarytowy. Jako jego przykład wymienić można tutaj transport ciężki. Dotyczy on tych towarów, których masa przekracza 42 tony. Aby taki towar przetransportować, trzeba i jego samego, i samą trasę dokładnie przygotować. W tym celu potrzebne są dokładne ekspertyzy stanu dróg oraz mostów, czy będą one w stanie ciężar udźwignąć. Gdy ekspertyzy oraz plany są gotowe, przewoźnik musi jeszcze wystąpić o zezwolenie. I dopiero wtedy, gdy jest ono wydane, można przystąpić do realizacji transportu.
Ze względu na specyfikę, transport maszyn i innych towarów ponadgabarytowych wymaga pełnego profesjonalizmu. Tylko wtedy zarówno sam towar, jak i drogi oraz ich uczestnicy pozostają bezpieczni. A to jest najważniejsze.


I dlatego zajmują się nim wyłącznie

transport wielkogabarytowy

Przepisy prawa od lat precyzują jakie normy muszą spełniać ładunki transportowane w tradycyjny sposób. Jednocześnie wskazują one na wartości, które uznawane są za ponadgabarytowe. I tak na przykład transport maszyn ważących powyżej 42 tony, czy ładunków wyższych niż 4 metry, musi być organizowany w specjalnych warunkach. W tym celu wyodrębnia się specjalną kategorię transportu, a mianowicie transport ponadgabarytowy. Bo rzeczywiście tam, gdzie gabaryty są duże, rosną też i problemy związane z organizacją trasy.
Jeśli chodzi o transport ciężki, tu szczególną rolę odgrywa nośność dróg oraz mostów. W przypadku wysokich ładunków, problemem mogą być zbyt niskie wiadukty. Z kolei transport ładunków bardzo długich czy szerokich wiąże się z koniecznością omijania tras, gdzie występują ronda czy bardzo wysokie krawężniki. Jak więc widać ten rodzaj transportu wymaga ogromnego zaangażowania w przygotowanie trasy i organizację samego procesu. I dlatego zajmują się nim wyłącznie wyspecjalizowane firmy.


Szerokość takiego ładunku często zajmuje ponad

Transportowanie dużych ładunków na terenie Europy jest tematem bardzo skomplikowanym. W odróżnieniu od zwykłych transportów, transport ponadgabarytowy wymaga obecności pilota zarówno prowadzącego konwój, jak i zamykającego konwój. Takie przejazdy odbywają się z reguły w nocy. Dla kogo przeznaczony jest taki transport? Po co w ogóle przewozić ciężkie ładunki? Idealnym przykładem jest import maszyn rolniczych z Niemiec. Kombajny, ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze kwalifikują się pod transport ciężki. Niektóre mniejsze modele ciągników można przewieźć zwykłym tirem, ale generalnie transport maszyn odbywa się na zasadach przewozu ponadgabarytowego. Drugim, sztandarowym przykładem transportów ciężkich, które spotyka się bardzo często na niemieckich autostradach są elementy budowy wiatraków elektrycznych. Te giganty transportowane są tylko i wyłącznie w nocy. Szerokość takiego ładunku często zajmuje ponad szerokość jednego pasa ruchu, co ogranicza możliwości wyprzedzania nawet dla samochodów osobowych.



© 2019 http://trans.w.sejny.pl/